zondag 28 september 2008

Aloha!

Ondertussen heb ik net mijn tweede nacht hier op Hawaii achter de rug en heb ik eindelijk nog eens een fatsoenlijke nacht slaap achter de rug. Die van donderdag op vrijdag was kort omdat we heel vroeg op de luchthaven moesten zijn, die van vrijdag op zaterdag hebben we gewoon overgeslagen want hangend in de lucht tussen verschillende tijdszones en de vorige was weer kort door late aankomstuur en jetlag.
Zo’n jetlag blijft toch iets onwezenlijk, gisteren anderhalf uurtje gaan losbollen op een uur dat het eigenlijk voor jou midden in de nacht nog is voelt vreemd aan. Je bent aan’t fietsen maar ergens ben je er toch nog niet volledig bij (misschien dat ik daardoor al onmiddellijk plat reed?). De benen voelden, hoe kan het ook anders, niet super aan maar ik maak me geen zorgen...
Het eerste (of laatste zoals je wil) deel van het parkoers op de Queen K zijn ze hier volledig aan het heraanleggen, ben benieuwd wat dat gaat geven tijdens de wedstrijd. Als ze het doen zoals in St-Croix, waar ze op 3 dagen tijd nog speciaal en enkel voor de wedstrijd (na wat klachten van atleten) heel der banen volledig opnieuw asfalteerden komt het wel in orde, al kan ik me voorstellen dat ze er hier toch net iets meer zorg voor zullen dragen dat de heraanleg ook een lange termijn zaak is en niet, zoals in St-Croix, pure korte termijn thinking.

We zitten hier in een mooie condo (Alii-cove) niet zo ver van Kona-centrum. Dat is makkelijk omdat je zo niet al teveel tijd verliest met het heen en weer rijden naar de winkels, het openlucht zwembad enzoverder. Maar toch zitten we hier rustig en merk je niet direkt veel van de nabijheid van het centrum.
Binnen een paar uurtjes ga ik Rutger halen op de luchthaven. Hij zal verschieten met wat voor een beest van een auto ik daar zal staan.
A big car for a big guy! (without a need for compensation for anything though :-))
We hadden op voorhand al een huurauto vastgelegd via internet zodat we die enkel moesten gaan afhalen bij aankomst. Toen we echter begonnen te proberen al onze valiezen (waaronder 2 fietskoffers) in de koffer en achterbank te proppen hadden we direkt door dat het een mission impossible was. Ik terug naar binnen om te vragen of ze eventueel geen taxi voor ons konden regelen voor de bagage. Dat was natuurlijk tegen haar winkel en de verantwoordelijke van autoverhuurbedrijf kwam aandraven met mogelijkheid tot huren groteren auto. Daar hadden wij dan weer minder zin in (is allemaal al duur genoeg). Uiteindelijk na wat gediscussieer kwamen we tot vergelijk dat we grotere jeep voor dezelfde prijs kregen als oorspronkelijke auto! No extra charges!
Zo rij ik hier dus nu rond met een Chrysler Aspen HEMI 5.7liter limited AWD V8, full option, 335horse power! (gaat dat tegensteken als ik thuis opnieuw in mijn Peugeotke kruip... Nu, ge bent hier eigenlijk niks mee, overal speed limits en flikken...)

Take care!

sjerrie

Geen opmerkingen: