woensdag 24 september 2008

Alles wat je met met passie en beleving doet, doe je beter...

Vandaag mijn laatste lange training (koppel training fietsen-lopen) op Belgische bodem afgewerkt. Morgen staat er nog wel een langere zwemtraining op het programma maar het zijn, voor mij dan zeker althans, de lange fiets- en looptrainingen die doorwegen. En die zitten er dus op.
Voor het geval ik daar dus na Hawaii om god weet welke redenen zin in zou hebben, een slechte voorbereiding als excuus gebruiken zit er niet in.
Onderweg waren er wel twee kleine mankementjes (Morton's disease, vieze naam voor klein letseltje aan zenuw die tussen middenvoetbeentjes loopt en even een kleine opstoot van hevige keelpijn) maar ze hebben me niet kunnen tegenhouden om alle trainingen tot in de puntjes af te werken.
Vanaf nu is het dus rusten naar de wedstrijd toe. Ik doe nog wel een paar langere trainingen ter plekke met wat lichte intensiteit maar het zullen zeker niet meer de volumes zijn van de voorbije weken.

Tot in Hawaii!

1 opmerking:

Karel zei

Mooie titel...
Je zou zelfs mogen stellen: "passie is een noodzaak om het (beter) te doen".

"...achievement is the product of talent and effort. (...) effort is not just intensity, but also consistency and duration."

"Compared with what we ought to be, we are only half awake. Our fires are damped, our drafts are checked… men the world over possess amounts of resource, which only exceptional individuals push to their extremes of use."
– William James (1907), The Energies of Men, pp. 322-323