donderdag 9 oktober 2008

Startnummer 1643


Gisteren ben ik me gaan registreren, vandaag ben ik voor het eerst officieel een Ironman Hawaii triathleet! Deelnemers zijn vanaf vandaag te herkennen aan een oranje polsbandje, op het mijne staat KONA 30 – 0001643, staande voor respectievelijk de 30ste verjaardag van de wedstrijd hier en mijn racenummer. Ik zal dus helemaal achteraan mijn fiets moeten gaan zoeken in de wisselzone.
In totaal zijn we met 1823, een goeie 150 mannelijke en een goeie 60 vrouwelijke PRO-atleten, de rest allemaal zogenaamd ‘age-grouper’, de grote groep van atleten waarvan de Ironman wedstrijden (over)leven, gepassionneerde sportmensen die naast hun job op een semi-professionele of amateuristische (als dat al mogelijk is als je hier in Hawaii aan de start staat) met triathlon bezig zijn. Je hebt ze hier in alle soorten, kleuren, maten en leeftijden, de jongste deelnemer is 18, de oudste 79. Gisteren was het atleten-parade op Alii-drive en atleten vanuit alle continenten liepen mee, als daar nog moest aan getwijfeld worden, triathlon is een wereldsport!
Ik zit dus in de age-group 25-29 en wij zijn met zo’n 70.
Alhoewel het mijn eerste deelname is vertrek zaterdag toch met enige ambitie, ik zou graag top-5 van mijn age-group halen en in de top-100 algemeen eindigen. We zullen zaterdag zien of die ambitie gerechtvaardigd was...
Tot dan!

3 opmerkingen:

Inge zei

Hey Thierry!

Een tweede poging om vanuit Mechelen een berichtje te "bloggen".. Wist ik veel dat je eerst een account moest aanmaken.. In alle geval, uw collega's willen wel eens wat moeite doen om te laten zien dat we met je meeleven! Go for it morgen en wie weet zit die top 5 erin.. 't Is ambitieus, maar dat moet natuurlijk voor iemand die aan de ironman deelneemt!!
Wij duimen er in alle geval voor!
groeten van Olivia en Inge

Eddy verbinnen zei

Thierry,


Ik weet dat jij het kan!!!
Ga er voor , maar doordacht, zoals Rutger en Pieter jou hebben verteld!!!
Ik wou dat jij al mijn energie kon
mede opgebruiken.
Luister naar de wind , dan kan jij mijn aanmoedigingen horen!
Als het moeilijk gaat , weet dan dat wij er zijn , voor U, allemaal.


papa

nicole zei

hey thierry.ik,dirk,kailey,emma en het ganse gallerys team staan achter u.van de eerste zwemslag tot de laatste looppas gaan we jou volgen.top 5 daar twijfelen we niet aan.go for it and take care!!!